Newsfeed ‘Brein, leren en educatie’
Jelle Jolles – #14
In deze nieuwsbrief leest u veel resultaten uit diverse onderzoeken: naar de impact van het boek, naar schermgebruik onder jongeren, over de invloed van ‘piekeren’ op ‘matig presterende’ sporters, en de positieve uitwerking van een tekening op het onthouden. Uiteraard is er ook aandacht voor bijscholing, in de vorm van twee studiemiddagen op vrijdag 10 en 17 mei in Amersfoort.
Jelle Jolles en Rachelle Meijer
Inhoud:
- (19-20) Boekje ‘Brein in de groei’
- (19-21) Studiemiddagen ‘Leren, brein en onderwijs’ 10 & 17 mei | Amersfoort
- (19-22) Vijf misvattingen over modern onderwijs
- (19-23) Resultaten studie ‘Impact van het boek’
- (19-24) Veelvuldig schermgebruik jongeren leidt tot korter slapen
- (19-25) Tekening maken helpt bij het onthouden
- (19-26) Als een sporter slechter presteert dan nodig, dan is er een sterke relatie met ‘piekeren’