Newsfeed ‘Brein, leren en educatie’
Jelle Jolles – #16
In nieuwsbrief #16 brengen wij u onderzoeksresultaten op gebied van • leerstijlen als meest voorkomende neuromythe in het onderwijs • aanvullend muziekonderwijs dat goed blijkt voor resultaten in wiskunde, bètavakken en Engels. En artikelen over • scholieren laten praten/vertellen • leesplezier- en motivatie • vijf kernredenen om de kiesgerechtigde leeftijd NIET te verlagen • hoe je contact met je tiener houdt • waarom het onderwijs een brede gedragswetenschap nodig heeft.
Voor wie het van toepassing is: een prettige zomervakantie gewenst!
Jelle Jolles en Rachelle Meijer
Inhoud:
- (19-35) Leerstijlen bestaan niet. Kies voor bredere leer-strategieën
- (19-36) Aanvullend muziekonderwijs goed voor resultaten in wiskunde, bètavakken en Engels
- (19-37) Middelbare scholier: “Heee, dat ‘praten’ is echt leuk!”
- (19-38) ‘Lees! Een oproep tot een leesoffensief’ door de Onderwijsraad en Raad voor Cultuur
- (19-39) Vijf kernredenen om de kiesgerechtigde leeftijd NIET te verlagen
- (19-40) Opvoedvraag: hoe houd je contact met je tiener?
- (19-41) Waarom het onderwijs een brede gedragswetenschap nodig heeft