Newsfeed ‘Brein, leren en educatie’
Jelle Jolles – #10
In deze nieuwsbrief onder meer artikelen over • advies van de Onderwijsraad aan de Tweede Kamer over het beroep van de leraar • cito-scores van 8-12 jarigen en hun zelfregulatie • de tiener en gepersonaliseerd leren • en de sterke toename van bijziendheid bij jongeren. Deze en nog enkele entries zijn de afgelopen weken verschenen in diverse Nederlandse en internationale media, en wetenschappelijke tijdschriften.
Jelle Jolles en Rachelle Meijer
Inhoud:
- (1823) Advies Onderwijsraad aan Tweede Kamer met nieuwe kijk op beroep leraar
- (1824) Cito-scores van 8-12 jarigen hangen samen met hun zelfregulatie
- (1825) Tieners en gepersonaliseerd leren: kan het tienerbrein dat al aan?
- (1826) “Leer tieners zoeken en ze worden sneller in bijna alles”
- (1827) “Heeft de time-out als straf zin bij het jonge kind?”
- (1828) Plezier in lezen
- (1829) Sterke toename bijziendheid bij jongeren