ResearchEd is een ‘grassroots’ beweging, opgezet voor en door docenten. Doel is om de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk te verbeteren en pseudowetenschap tegen te gaan. ResearchEd is wereldwijd meerdere malen georganiseerd, o.a. in Londen, Sydney en New York. Op 30 januari werd het voor het eerst georganiseerd in Amsterdam. Voor nadere info: zie http://www.researched.eu. Op ResearchEd hield ik een voordracht over ‘De tiener, zijn brein en ontplooiing’ met aanbevelingen voor het onderwijs (en ook voor ouders, overigens). Ik heb nu mijn verhaal uitgeschreven tot een soort mini-artikel. Ook de visuals zijn er onderdeel van. In mei hoop ik een boek uit te brengen over de lerende tiener. Daarin ga ik veel dieper op deze zaken in. Het mini-artikel is hieronder te downloaden. Bij citeren of verwijzen graag gebruik maken van de gegeven omschrijving:
Jelle Jolles (2016). De tiener, zijn brein en ontplooiing. Webpublicatie 160206. URL: http://www.jellejolles.nl/de-tiener-het-brein-en-ontplooiing/ Downloaden: klik hier
Ik heb genoten van de presentatie tijdens de ResearchEd, en ben dan ook blij met het feit dat de presentatie in de vorm van een mini-artikel is gepresenteerd!
Dank je wel!