Newsfeed ‘Brein, leren en educatie’
Jelle Jolles – Jaargang 1, #1
Hersenen zijn hot. Onderwijs is hot. Ontplooiing van onze kinderen en tieners is hot. En dat laatste is terecht. Hoe is de dialoog tussen wetenschappelijk onderzoek en educatiepraktijk het best te versterken? De afgelopen jaren breng ik via mijn websites en via twitter kennis en inzichten over, die ik zelf lees in vakbladen en in wetenschappelijke tijdschriften, evenals op internet en in publieksbladen. De newsfeed in deze nieuwsbrief is voor mij een nieuwe manier om informatie, die mogelijkerwijs breed van interesse is, over te dragen.
Iedere week verschijnt een newsfeed waarin stukjes zijn opgenomen die ik om een of andere reden waardevol acht voor bredere verspreiding. We doen dit in de vorm van een try-out in de komende twee maanden. Hebt u tips? Laat het weten!
Met deze week:
- Aanbevelingen voor nieuwe minister van onderwijs
- Vanaf ongeveer 6 jaar begrijpen kinderen noodzaak van oefenen vaardigheden
- Kinderen die moeite hebben met lezen: 7 tips voor ouders
- Dagdromen: aanwijzing voor creatief denken en intelligentie
- ‘Context shapes the brain’: handvatten voor mbo-docent
- Alan Turing: voorbeeld van een traaggroeiende boom die de hoogste is geworden
- Jongste kinderen in klas meer kans op diagnose ADHD