Jeroen Dijsselbloem blikt in een NRC artikel (5/10) terug op het parlementaire onderzoek naar onderwijsvernieuwingen van tien jaar terug. Hij onderzocht toendertijd tezamen met de naar hem genoemde commissie wat alle onderwijsvernieuwingen teweeg hadden gebracht. Omdat zijn parlementaire onderzoek naar onderwijsvernieuwingen tien jaar oud is, blikte hij er op een congres van de PO-Raad deze week op terug.
In gesprek met NRC formuleerde hij vier nieuwe aanbevelingen:
Les 1: Durf over het stelsel te praten.
Les 2: Toets niet minder.
Les 3: Luister niet te snel naar goeroes.
Les 4: Verhoog de lat.
Dijsselbloem: “Opnieuw roep ik op vernieuwingen te baseren op wetenschappelijk onderzoek, zoals in andere maatschappelijke sectoren wél gebeurt”.
Bron
- Mirjam Remie (2018, 5 oktober). Vier nieuwe lessen voor goed onderwijs. NRC. Geraadpleegd op https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/05/vier-nieuwe-lessen-voor-goed-onderwijs-a2208524