Newsfeed ‘Brein, leren en educatie’
Jelle Jolles – Jaargang 1, #2
Hierbij nieuwsbrief #2: Hersenen zijn hot. Onderwijs is hot. Ontplooiing van onze kinderen en tieners is hot. En dat laatste is terecht. Hoe is de dialoog tussen wetenschappelijk onderzoek en educatiepraktijk het best te versterken? De afgelopen jaren breng ik via mijn websites en via twitter kennis en inzichten over, die ik zelf lees in vakbladen en in wetenschappelijke tijdschriften, evenals op internet en in publieksbladen. De newsfeed in deze nieuwsbrief is voor mij een nieuwe manier om informatie, die mogelijkerwijs breed van interesse is, over te dragen.
Iedere week verschijnt een newsfeed waarin stukjes zijn opgenomen die ik om een of andere reden waardevol acht voor bredere verspreiding. We doen dit in de vorm van een try-out in de komende twee maanden. Hebt u tips? Laat het weten!
Met deze week:
- Nieuwe wiki’s over de executieve functies
- Nemen van risico’s nodig voor optimale ontwikkeling tiener
- Waarom psychologie-onderwijs op de middelbare school nodig is
- Sommen maken op traditionele wijze wint terrein: exit realistisch rekenen?
- Het tienerbrein: sturen of inspireren? (TEDx praatje 31 mei 2017)
- “Why Bill Gates and Steve Jobs shielded their kids from tech”
- Nog wat interessante publicaties