Keynote: ‘De student en zijn brein: over leren en nieuwsgierigheid’. Open inschrijving.
Samenvatting. De student is ‘werk in uitvoering’. Hij ontwikkelt neuropsychologische vaardigheden en zijn brein rijpt tot ver na het 20e jaar. Hij is nieuwsgierig en ondernemend maar mist nog de ervaring en kennis die nodig zijn om effectief te leren. De docent is uiterst belangrijk om hem steun, sturing en inspiratie te geven in het proces van ontplooiing. In deze presentatie wordt daarop ingegaan en worden aanbevelingen gedaan voor het stimuleren van de executieve functies die in deze levensfase nog volop in ontwikkeling zijn.
Kerninformatie. Jelle Jolles is toegepast neuropsycholoog en neurowetenschapper en een veelgevraagd spreker. Hij is hoogleraar aan de Vrije Universiteit Amsterdam en leidt het Centrum Brein en leren dat onderzoek doet op het gebied van leren, onderwijs en opvoeding in relatie tot de ontwikkeling van de hersenen. In 2016 verscheen zijn bestseller Het tienerbrein.
Doelgroep: onderzoeksdocenten uit het hoger onderwijs.