Titel: ‘Het tienerbrein in de praktijk. Over leren, brein en ontplooiing’
Informatie: Het symposium richt zich op ‘de adolescent (en pre-adolescent) en zijn functioneren’. Aan de orde komen thema’s zoals nieuwsgierigheid, het denken en het redeneren. En de belangrijke vaardigheden binnen het domein van de executieve functies, zoals zelfinzicht, zelfregulatie, planning en empathie. En de sociale cognities die zo belangrijk zijn voor de interactie van de adolescent met de samenleving. Bewegen, aandacht en aandachtsstoornissen en veel voorkomende functiestoornissen worden besproken. Alle sprekers zijn gepromoveerd neuropsycholoog met veel ervaring in de samenwerking met het toegepaste praktijkveld. Wat hen ook bindt is een grote interesse in multidimensionele samenwerking met andere wetenschappelijke- en praktijkprofessionals.
Doelgroep: professionals in onderwijs en opvoeding, coaches, alsmede wetenschappers en beleidspersonen die werken in onderwijsvernieuwing en/of met het zich ontwikkelende kind of adolescent. Wat hen bindt is de interesse in ontplooiing van kinderen en jeugdigen en een multidisciplinaire aanpak van de onderwijsvernieuwing.
Voor meer informatie kijkt u op de officiële symposium website: www.neuropsy-academie.nl/symposia